Simon Promotion 2024

Engagerad och personlig catering som genererar affärer

Genom sitt affärsområde catering har Simon Promotion bidragit till många mätta, nöjda magar och lyckade affärsuppgörelser de senaste 20 åren. Som partner vid mer än 400 försäljnings- och kundaktiviteter, produktlanseringar, roadshows, mässor och motordagar har det sedan2003 levererats tusentals portioner vällagade och kundanpassade luncher och middagar. – Vi har varit runt i hela Sverige och skapat målgruppsspecifika saker som vi vet funkar. Det finns många bevis på att vår medverkan och leverans är ett dragplåster som våra kunder har en utkomst av, säger Simon Johansson.

Raggmunk och fläsk hos Swedol i Linköping och Maskinparken i Mjölby på tisdag.

Grilltallrik på Arla Plasts personalfest i Borensberg på fredag. 

Så såg det ut för Simon Promotion under några dagar i mitten på april. Intensivt, men långt ifrån unikt. Cateringverksamheten har ända sedan starten med Förlags AB Albinsson & Sjöberg våren 2003 varit en stor och viktig del av företagets verksamhet.

En uppskattad sådan dessutom. Med sitt personliga engagemang, kvalificerad personal, säkra och professionella livsmedelshantering, höga kapacitet och genuina råvaror levererar Simon Promotion alltid välsmakande matupplevelser av mycket hög kvalité i sina välutrustade, mobila kök. 

Menyrikedomen är stor. Lövbiff med kulpotatis, fläskytterfilé med rotfrukter, gratinerad hummer med västerbottenost och raggmunk och fläsk är bara några rätter som serverats under åren. Catering med tillslag som drar folk helt enkelt. 

Simon Promotion lagar emellertid inte bara mat utan är ofta mer involverade än så i den aktivitet företaget anlitats för. SP jobbar exempelvis med flöden och detaljer för att få allt att fungera optimalt. Man lägger också står vikt vid att kommunicera med uppdragsgivarens kunder, skapa kontakt och på det viset bidra till att verksamheten ska generera affärer. 

Simon Promotion har haft förmånen att leverera till många stora och etablerade företag och varumärken som återkommande kunder i den här delen av sin verksamhet. Mercedes, Renault, Peugeot, Swedol/Tools, Optimera, Würth och Maskinparken är bara några av många som valt SP som partner.

Emil Andersson, säljare och delägare i Maskinparken Sverige med ansvar för Mjölbykontoret, säger så här om samarbetet med Simon Promotion:

– Vi har anlitat Simon Promotion flera år på våra maskindagar. Där bjuder vi in kunder och ger dem möjlighet att se vårt utbud samt träffa kollegor i branschen. Det brukar vara cirka 150-250 personer vid varje tillfälle. Simon Promotion ser till att alla får en rejäl lunch så vi kan fokusera på kunderna och visa upp maskiner med mera. Simon Promotions raggmunk är omtalad bland våra kunder. Med den har vi satt ribban. Vi vågar inte längre bjuda på varmkorv.