20230225_143026

Mer Suzuki åt folket under intensiva sportlovsveckor i Stöten

Nu laddar Suzuki för tre intensiva sportlovsveckor i Stöten och för femte säsongen i rad ansvarar Simon Promotion den japanska biltillverkarens etablering i den populära skidanläggningen i Sälenfjällen.  Verksamheten utgår från Suzuki Center på Stötentorget, som bemannas av Simon Johansson och Robin Nilsson. Där kan du som gäst bland annat bekanta dig med och provköra flera av märkets modeller, prata Suzuki och skidåkning eller bara njuta av en god kopp kaffe i värmen.

Med sitt ständigt utvecklade koncept har Suzuki blivit ett lika naturligt som tydligt inslag i Stöten. Bilmärkets närvaro är numera en del av varje gästs totalupplevelse av den fantastiska anläggningen med 50 nedfarter och Sälenområdets högsta fallhöjdsmeter.

Simon Promotion har länge varit en viktig del av generalagentens etablering och positiva varumärkesresa i fjällvärlden.

– Som helhetsleverantör har vi med vårt breda engagemang varit med och utvecklat och förfinat Suzukis närvaro. Vi började med ett enkelt vindskydd och idag har vi en modern eventmodul där man bokstavligen kan klicka hem sin nya Suzuki. Det har varit, och är, en spännande och rolig resa, säger Simon Johansson.

Suzukis Sveriges närvaro i Stöten är inne på nionde säsongen. Verksamheten utgår från Suzuki Center som är bemannat alla vinterns högsäsongsveckor. Här knyts kundkontakter med fokus på trivsel, engagemang, aktiviteter och, såklart, Suzukis modellprogram. 

Vid Suzuki Center och utanför receptionen på närliggande Best Western Stöten Ski Hotel visar Suzuki upp hybridiserade och fyrhjulsdrivna modellerna Across, S-Cross och Jimny Torakku. Samtliga går att boka för provkörning och som en alldeles speciell test av bilarnas fyrhjulsdrift erbjuds utmanande backar i hotellets närhet. 

Suzukis Kodjakt är en annan populär aktivitet för skidgästerna. Den går ut på att leta upp skyltar med Suzuki-koder som finns placerade på 14 olika platser i Stöten. Koderna ger poäng och varje lördag får veckans bästa poängplockare pris.

– Det gäller alla veckor, även de då Suzuki Center inte är bemannat. Då kan vinnaren antingen hämta ut sitt pris i hotellreceptionen eller så skickar vi hem det, berättar Robin Nilsson.

Kodjakten är en rolig tävling för alla i familjen och ett perfekt sätt att lära känna hela Stöten och dess nedfarter. 

Suzuki Center på Stötentorget har öppet kl 10.00-16.00 måndag-onsdag och fredag-lördag alla högsäsongsveckor (jul, nyår, sportlovsveckorna 7,8 och 9 samt påsk). 

Här hittar du Kodjakten: www.suzukikodjakten.se

Lär mer om Suzukis modellprogram på: www.suzukibilar.se